Image

Дослідницька робота: поради щодо поліпшення рукопису


Ви провели місяці або роки, роблячи академічні дослідження. Тепер прийшов час написати журнальну статтю. Для декого це може стати непростим завданням, тому що написання статті не є їх сильною стороною. Може навіть важко почати писати. Однак, як тільки Ви організуєте свої думки та почнете записувати їх, загальна задача стане легшою.


Організуйте Ваші думки

Можливо, одне з найважливіших завдань, перш ніж Ви навіть почнете писати, це організувати себе. До цього моменту Ваші дані зібрані та аналізуються. Швидше за все, у Вас також є багато сторінок «нотаток». Вони також повинні бути організовані. На щастя, це набагато легше зробити, ніж в минулому з рукописними нотатками. Припускаючи, що ці завдання виконані, що ж далі?

Після того, як Ви організували свої думки, запитайте себе, що Ви намагаєтеся донести до читача? Яке найважливіше повідомлення Вашого дослідження? Як Ваші результати вплинуть на інших? Чи потрібні додаткові дослідження?

Запишіть свої відповіді та тримайте їх там, де Ви можете їх бачити під час написання. Це допоможе Вам зосередитися на Ваших цілях.


Мета – ясність

Ваш документ повинен бути представлений як можна більш чітко. Ви хочете, щоб Ваші читачі зрозуміли Ваше дослідження. Ви також не хочете, щоб вони перестали читати, тому що текст занадто технічний.

Майте на увазі, що Ваші опубліковані дослідження будуть доступні в наукових журналах по всьому світу. Це означає, що їх будуть читати люди, що говорять на різних мовах. Більш того, навіть у вчених може бути мовний бар'єр. Завжди пам'ятайте наступні пункти при написанні:

– Ясність: чітке визначення термінів; уникати непотрібної інформації.

– Простота: зберігайте структуру речень простою та прямою.

– Правильність: надайте всі дані та ілюстрації правильно.

Наприклад, розглянемо таке речення: «Хімічний x вплинув на обмін речовин». Це неоднозначне твердження. Це не говорить читачеві багато. Замість цього вкажіть результати: «Хімікат x збільшив жировий обмін на 20 відсотків».

Всі наукові дослідження також забезпечують значимість результатів, яка, зазвичай, представляється у вигляді певних значень. Обов'язково поясніть ці висновки, використовуючи описові терміни. Наприклад, замість використання слів «значний ефект» використовуйте більш описовий термін, наприклад «значне збільшення».


Корисні правила

У своїй статті під назвою «Десять простих правил структурування документів» в PLOS Computational Biology автори Mensh і Kording надали 10 корисних порад для структурування наукової роботи:

  1. Зосередьтеся на центральному внескові.
  2. Пишіть для тих, хто не знає Вашої роботи.
  3. Використовуйте підхід «контекст-вміст-висновок».
  4. Уникайте зайвої інформації та використовуйте паралельні структури.
  5. Підведіть підсумок Ваших досліджень в анотації.
  6. Поясніть важливість Ваших досліджень у вступі.
  7. Поясніть свої результати в логічній послідовності та підкріпить їх рисунками та таблицями.
  8. Обговоріть будь-які прогалини в даних і обмеження.
  9. Виділіть час для найважливіших розділів.
  10. Отримайте зворотний зв'язок від колег по Вашій роботі.

Джерело: https://www.enago.com/academy/tips-effectively-structure-research-paper/

При підготовці рукопису статті Вам також знадобляться наступні пости від нашого видавництва PC TECHNOLOGY CENTER:

– 5 важливих рекомендацій для вибору журналу перед публікацією

– 5 причин відмови при розгляді статті редакторами

– 7 причин негативної оцінки рецензентів

s2.png

вул. Шатилова дача, 4, оф. 702 (8 пов.),
м. Харків, Україна, 61165

+38 (057) 750-89-90
+38 (050) 303-38-01

© TECHNOLOGY CENTER PC, 2002-2024
Image
Image
Image
Image