Монографія "Theory and methods for calculating the inertial-braking characteristics of a ship" проіндексована в Scopus!
Ми раді повідомити, що монографія видавництва ПП "ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР" "Theory and methods for calculating the inertial-braking characteristics of a ship" проіндексована базою даних Scopus!
Видання опубліковано під редакцією доцента Є. Калініченко, і присвячено одній із найбільш серйозних проблем сучасного судноплавства – аварійності, що виникає через невміле або запізніле маневрування судів. Внаслідок аварій у світі щорічно тоне понад 200 суден і кожен четвертий отримує значні пошкодження.
У монографії наведено випробування, які показують, що зупинний шлях великотоннажних суден виявляється значно меншим за допустимий, і суднобудівникам вдається значно зменшити потужність на кормі таких суден, здешевлюючи їх за рахунок безпеки.
Низька точність інерційно-гальмівних характеристик обумовлена переважно некваліфікованими проведеними випробуваннями. Аналіз графіків та таблиць за результатами таких випробувань показує, що розкид значень інерційно-гальмівних характеристик для судів одного типу досягає 30%, а в деяких випадках і більше. У багатьох таблицях та графіках інерційно-гальмівні характеристики виражені у відносних величинах і не підходять для безпосереднього використання при маневруванні судна. Нарешті, навіть коли графічна та/або таблична інформація про маневрування доступна на штурманському містку, її важко використовувати при маневруванні судна вночі.
Дослідження, проведене автором, присвячено:
– створенню альтернативного обчислювального методу визначення інерційно-гальмівних характеристик судна, придатного для використання на будь-якому бортовому комп'ютері;
– розробці вдосконаленої методики розрахунку шляху та часу розгону та гальмування судна у різних режимах випереджаючого руху;
– розробці методики обліку впливу попутного та зустрічного перебігу на довжину зупинного шляху судна;
– розробці методів розв'язання прикладних завдань, що забезпечують зниження аварійності судів під час маневрування.
Отримані методи включають розробку теоретичних основ, математичних моделей та порівняння розрахункових інерційно-гальмівних характеристик суден із даними проведеного експерименту. Вперше для виведення розрахункових формул часу та зупинного шляху використано теореми про зміну імпульсу та кінетичної енергії при прискореному та уповільненому русі судна. У ході дослідження комплексно вирішуються завдання розрахунку та формалізації інерційно-гальмівних характеристик судна. Вперше обґрунтовано та підтверджено гіпотезу про те, що характер зміни сили тяги гребного гвинта при реверсі може бути апроксимований лінійними рівняннями. Загальні результати використано для розрахунку інерційно-гальмівних характеристик конкретних судів.
Повний текст книги доступний за посиланням
Посилання на книгу в Scopus: перейти
Відповіді на будь-які питання щодо монографій PC TECHNOLOGY CENTER Ви можете дізнатися за наступними контактами