Журнал «ScienceRise: Biological Science» включено до міжнародної бази даних Chemical Abstracts Service (CAS)
Детальніше...
Журнал «ScienceRise: Medical Science» включено до міжнародної бази даних Chemical Abstracts Service (CAS)
Детальніше...

Важлива новина про Ваші монографії!

Детальніше...
У «Eastern-European Journal of Enterprise Technologies» новий том для економістів!
Детальніше...
Дай нове життя своїй монографії!
Детальніше...
ScienceRise: Pharmaceutical Science в Scopus!
Детальніше...

Набуває чинності стаття 30 Закону України № 2704-VIII від 25.04.2019

Увага! Згідно з повідомленням на сайті Кабінету Міністрів України, 16 січня 2021 року набуває чинності стаття 30 Закону України № 2704-VIII від 25.04.2019 «Про забезпечення функціонування української мови як державної» – відбудеться остаточний перехід сфери обслуговування на державну мову. Відтак, відповідно до закону, всі надавачі послуг, незалежно від форми власності, зобов’язані обслуговувати споживачів і надавати інформацію про товари і послуги українською мовою. Про це повідомив Уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь.

«На практиці це означає, що український споживач нарешті отримає право на обслуговування державною мовою за замовчуванням – у супермаркеті чи в інтернет-магазині, у кав'ярні чи ресторані, в банку чи в аптеці, на АЗС чи на вокзалі, в спортзалі чи бібліотеці тощо. Винятків небагато: лише на прохання клієнта його персональне обслуговування може здійснюватися іншою мовою, прийнятною для обох сторін», – сказав він.

«Варто пам’ятати, що вимога щодо обслуговування державною мовою стосується не лише сфери торгівлі. Йдеться також про освітні послуги (у т. ч. гуртки і секції), медичне обслуговування, надання соціальних послуг тощо», – наголосив Уповноважений.

Тарас Кремінь також зазначив, що українською має подаватися інформація в цінниках, інструкціях, технічних характеристиках, маркуванні, квитках, меню тощо. При цьому він зауважив, що інформація державною мовою про товари та послуги може дублюватися й іншими мовами.

«У разі порушення права на отримання інформації та послуг українською мовою, споживачеві доцільно, насамперед, звернутися до працівника відповідної установи з проханням обслуговувати його українською, до менеджера або вищої керівної посадової особи, з проханням виправити ситуацію, зафіксувати порушення у книзі скарг. Кожен громадянин також може скласти скаргу на ім’я Уповноваженого із захисту державної мови, направити її письмово або електронною поштою на адресу Уповноваженого. При цьому важливо надати максимально повну інформацію про суб’єкт господарювання, обставини та докази, що підтверджують порушення», – розповів Уповноважений.

Джерело: https://www.kmu.gov.ua/news/taras-kremin-poyasniv-yakih-sfer-stosuyetsya-perehid-na-ukrayinsku-z-16-sichnya-2021-roku

s2.png

вул. Шатилова дача, 4, оф. 702 (8 пов.),
м. Харків, Україна, 61165

+38 (057) 750-89-90
+38 (097) 020-27-30
+38 (050) 303-38-01
+38 (093) 930-11-54

Image
Image
Image
Image